TIGER 1200 EPIKUS KALAND | WESTERN CAPE DÉL-AFRIKA
Dél-Afrika rengeteg távoli, változatos és epikus motorozásra alkalmas helyszínnek ad otthont, amelyeket valóban nehéz felülmúlni. A több mint 700 000 kilométeres földúthálózatnak köszönhetően az országot a csúcscélpontnak tekinthetjük azon motorosok számára, akik epikus kalandokat szeretnének megélni egy Tiger 1200-as motorral.
Bruce barátom (a Triumph South Africa vezérigazgatója) és Joe (a Bonafide Moto Co tulajdonosa) az elmúlt 5 évben együtt bejártak egy maroknyi dél-afrikai országot. 2023 márciusában új kalandra indulnak, hogy együtt fedezzék fel Dél-Afrika Nyugati-fokát. A cél az volt, hogy felderítsünk néhány útvonalat a közelgő túrákhoz, és próbára tegyük a Tiger 1200-at néhány kihívást jelentő terepen. Olvassa el Joe beszámolóját a kalandról.
"Évekkel ezelőtt már jártam ezen az útvonalon a teherautómmal, de megtapasztalni ezeket a hágókat, földutak távoli szakaszait, és szó szerint eljutni Afrika legdélebbi csücskéig (Cape Agulhus) egy Tiger 1200-assal, ez tényleg egy bakancslistás élmény volt" - mondta Joe Fleming.
"Bár a Triumph az én üzletem Dél-Afrikában, egyben a "felszabadulásom" is. Johannesburgban élve nem elég gyakran tapasztaljuk meg azt a hatalmas szépséget, amelyet a Nyugati-fok kínál. Mivel a Tiger 1200 a mindennapi motorom, ez egy hihetetlen lehetőség volt arra, hogy időt töltsek vele a "természetes élőhelyén"" - mondta Bruce Allen.
Miért válassza a Nyugati-fokot egy epikus kalandhoz?
"A Bonafide Moto Co által szervezett túrák és kalandok többsége Johannesburgból indul. Az Európából és más országokból érkező turisták számára általában Fokváros a legkedveltebb úti cél, ahová az emberek repülővel érkeznek, és a nyaralásuk nagy részét Dél-Afrikában töltik.
Maga a város büszkélkedhet a világ legjobb strandjaival, epikus túrákkal, amelyek csak egy rövid autóútra vannak a tengerparttól, és tökéletes kiindulópont a nagyszerű egynapos kirándulásokhoz a borászatokhoz és más festői helyekre.
Ezt szem előtt tartva egy olyan útvonalat terveztek, amely Fokvárosból indulva a Nyugati-fokvidék néhány ikonikus hágóján és a terület néhány távoli részén keresztül vezeti a vendégeket. Az út során több olyan nap is volt, amikor órákig nem láttunk más járművet, embert vagy állatot. Dél-Afrika igazán különleges abból a szempontból, hogy elég könnyű kimozdulni a városból, találni egy földutat, és motorra szállni."
Milyen hosszú volt az út?
"Az útvonal, amelyet ehhez a kalandhoz választottunk, 1300 kilométer volt, és úgy döntöttünk, hogy 4 nap alatt tesszük meg. Az útvonal mintegy 40%-a földút volt. Két motoros számára ez a távolság kezelhető, de eléggé megterhelő is. Tudtuk, hogy kora reggelek és hosszú napok várnak ránk, de ez a lényege egy ilyen kalandnak.
Ha megnyitjuk az utat más motorosok előtt is, akkor igazán kibővíthetjük azt. Annak érdekében, hogy a motorozás könnyebb legyen, minden egyes napon lerövidítjük a távolságot, hogy az embereknek egy kicsit több pihenőidejük legyen arra, hogy egy kicsit jobban megismerjék az országot.
A következő útra egy kicsit nagyobb távolságot és néhány nappal több időt szánunk, hogy felfedezzünk más helyszíneket is, amelyeket nem volt alkalmunk megnézni, például a Tankwa Karoo-t. Nagyon várom már, hogy a jövőben felajánlhassam ezt az utat a világ minden tájáról érkező embereknek, hogy élvezhessék. Szeretnénk, ha Dél-Afrika a motorosok bakancslistás úti céljainak szinonimájává válna."
Mik voltak az utazás kihívásai?
"A sok eső, amivel találkoztunk, elég érdekessé tette a dolgokat. Az időjárás-jelentések szerint elég valószínű volt, hogy esővel fogunk találkozni, de tapasztalatom szerint sosem tudhatod, mire számíthatsz, amíg nem vagy ott. Az út 4 napjából 3 nap esett, de őszintén szólva nagyszerű élmény volt, hogy az országnak ezen a részén olyan különleges körülmények között lovagolhattunk, mint amilyenekkel mi is találkoztunk.
Az időzítésünk is nagyon jó volt. Jó néhány nagy vihart épp időben kerültünk ki, és soha nem volt olyan körülmény, ami túl soknak tűnt volna.
Az országnak ez a része eléggé ismert a száraz éghajlatáról, így igazán különleges volt a lehetőség, hogy esőben élvezhettük. Ez lehetővé tette számunkra, hogy egy kicsit lassabban haladjunk, gyönyörködjünk a kilátásban, és megismerjük a terület egy másik oldalát."
"A Rooiberg-hágó egy kicsit technikásabb volt, sok laza sziklával, de a Tiger 1200-as könnyedén vette. Alacsonyan tartottuk a sebességet, és hagytuk, hogy a kerékpár felkússzon a hegyre. Tényleg nem volt semmi problémánk, és rendkívül elégedettek voltunk a motorokkal."
"Ezek a Tiger 1200-asok hihetetlenek, egy közepes súlyú kalandmotor agilitását kínálják, egy nagy kalandmotor erejével és kényelmével. Akár egy sziklás emelkedőn darálsz, akár folyókon gázolsz át, vagy a jól karbantartott, nyitott földutakon cirkálsz, a motor egyszerűen bizalmat ébreszt" - mondta Bruce.
Mi volt a kedvenc része az utazásnak?
„Számomra a megállás a „Kobus Se Gat” nevű étteremben. Tulajdonképpen kétszer mentünk oda, haha. A Swartberg-hágó déli oldalán van, közvetlenül a földes szakasz kezdete előtt. 3-4 órán keresztül esőben motoroztunk, átázva, fázva és éhesen. Átázott ruhában, sisakkal a fejünkön sétáltunk be, és csuromvizesek voltunk az esőtől. A figyelmem egyenesen a hatalmas kandallóra irányult, amelyben tombolt a tűz.
Az első gondolatom az volt, hogy rendelek egy csésze kávét, rendelek egy kis ételt, és leveszem az összes nedves ruhadarabomat (zokni, csizma, kesztyű stb.), hogy a tűz mellé tegyem. Bármikor, amikor megállhatsz valahol, hogy megszárítsd a ruháidat a tűz mellett, és kapj valami meleg ételt, az egy jó nap a kerékpárral.
Pro tipp: Ha megállsz ott ebédelni vagy reggelizni, ajánlom a Roosterkoek-et (hagyományos dél-afrikai kenyér) tojással, szalonnával és sajttal" - mondta Joe.
Bruce számára: "Az utazás fénypontjai a "váratlan" események voltak, amelyek nagyrészt a térségben lezajlott rendkívüli esőzéseknek voltak köszönhetőek. Utazás egy földúton, vízátfolyásokon és néha elmosott utakon, 150 km-en keresztül, ahol nem látni embert, megérkezni egy alacsonyan fekvő hídhoz, és látni, hogy emberek rekedtek a túloldalon, várva, hogy a víz levonuljon. Egy hágóhoz érve, ahol árvíz miatt "út lezárva" tábla van, és rájövünk, hogy Tiger 1200-asokkal vagyunk, így semmi gond történhet. Számomra erről szól a kalandmotorozás."