Skip to main content

US RACING

Anaheim SX Stadium at night

 

 

Ambiciózus projekt egy teljes versenyszerkezetet a semmiből felépíteni, de a Triumph mindent belead és elkötelezett a szuperkrossz versenyzés mellett az új, alapjaiban kifejlesztett motokrossz motorjával. 2024-ben az OEM motokrossz gép bevezetése mellett, amely egy teljesen új szegmens a brit márka számára, a Triumph beszáll a harcok hevébe a SuperMotocross világbajnokságban, amely magában foglalja az AMA Supercross bajnokságot és az AMA Pro Motocross sorozatot a 250-es kategóriákban. Mivel a homologizációs szabályok érvényben vannak, így, hogy a versenymotorok alkatrészeinek többségének a tömegpiacon forgalmazott alkatrészeknek kell lennie, mindkét sorozat természetesen megköveteli, hogy az OEM termékek az abszolút legmagasabb szinten legyenek, így ez a legkeményebb, de legideálisabb fejlesztési terep a terepmotorok számára. 

 

 

Anaheim SX Stadium at night)

 

 

A Triumph olyan világszerte elismert sportolók know-how-jával rendelkezik, mint Ricky Carmichael, aki vitathatatlanul minden idők legnagyobb amerikai motokrosszversenyzője, kilenc AMA Supercross bajnoki címmel és hét AMA Outdoor bajnoki címmel a háta mögött, valamint a többszörös bajnok Ivan Tedesco, akik mindketten nagyban részt vettek a gép és a versenyprogram fejlesztésében. Ez, valamint a Triumph mérnöki know-how-ja biztosítja, hogy a teljes off-road projekt felkészült legyen a Supercross precizitására és vizsgálatára, amelyre a következő szezonban szükség lesz. 

A kezdetben kétfős amerikai Triumph Racing csapatot a rendkívül tapasztalt Bobby Hewitt és Stephen Westfall vezeti majd, valamint a szakma nagyjai, Dave Arnold és Dudley Crammond. Mindannyian szorosan együttműködnek a belgiumi székhelyű világbajnoki versenyprogrammal a kulcsfontosságú tesztelési adatok megosztása érdekében, valamint a Hinckley-ben, az Egyesült Királyságban található globális központban dolgozó K+F mérnökökkel, hogy maximalizálják a fejlesztési folyamatot, miközben a Triumph új korszakot kezd. A Triumph versenyzési ambíciói 2025-ben a 450-es osztályokra is kiterjednek.

FORMÁTUM

Supercross

 

A szuperkrossz egy stadionsorozat, amely minden szezonban januártól májusig járja az Egyesült Államokat. Nemzetközi elismerésnek örvend a mesterséges, technikai pályái miatt, amelyek hihetetlenül speciálisak, és a versenyzők számára a legkeményebb akadályok közé tartoznak; a "whoops" és a "ritmus" szakaszok a szuperkrossz sikerének szinonimái, akárcsak a kapuból való rajtok. A teljes sorozat 17 fordulós a 450SX versenyzők számára 450 köbcentiméteres gépekkel, míg a 250SX sorozat 250 köbcentiméteres gépekkel "keleti parti" és "nyugati parti" versenyekre oszlik, nyolc verseny a keleti parton, hét verseny a nyugati parton, és két East/West Showdown verseny a szezon vége felé. Emellett számos esemény "Triple Crown" státuszú, ami azt jelenti, hogy a szokásos egy helyett három "fő esemény" kerül megrendezésre. A Triple Crown formátumban minden egyes motoszámban teljes bajnoki pontokat lehet szerezni, de külön Triple Crown bajnokságot is rendeznek (három forduló a 450SX-ben, két és egy forduló a 250SX-ben).

A szuperkrosszra általában szombaton kerül sor, és azok, akik kvalifikálják magukat, bejutnak az "éjszakai show"-ra. A versenyzőket az 1. és 2. selejtezőre csoportosítják, és ezek közül a leggyorsabb 40 versenyző jut tovább a menetrend következő részébe, ez az időmérő edzés dönti el a Heat futamokra való bejutást is. A versenyzők minden kategóriában osztályonként két előfutamban versenyeznek, amelyek hatpercesek és egy körösek. Az elő-futamokból kilenc versenyző jut tovább a főversenybe, ahol 22 helyet biztosítanak. A fennmaradó versenyzők az öt perc plusz egy körből álló "Utolsó esély selejtezőn" versenyeznek a "Főfutam" utolsó négy helyéért.

A 250SX főverseny 15 perc plusz 1 kör, a 450SX főverseny pedig 20 perc plusz 1 kör. A pontokat az 1. és 22. pozíció között osztják ki.

 

Pro-Motocross

 

A Pro-Motocross versenyeket kint, "természetesebb" terepen, motocross pályákon rendezik az USA-ban, összesen 11 fordulóval. A motokrossz, amely ugrásokat, ritmusos szakaszokat, döntött kanyarokat tartalmaz, homokban, vályogban, kemény burkolaton és az időjárás változatosságával, inkább hasonlít elődjére, a "Scrambling" néven is ismert sportra. A sorozat formátuma a következő: az osztályok két csoportra oszlanak a 15 perces gyakorlásra. A rajtgyakorlatot 15 perces időmérő edzés követi, majd a legjobb 40 versenyző jut tovább a délutáni versenyszámokba. Azok, akik nem kvalifikálják magukat, a vigaszágon vesznek részt. A 250-es és 450-es osztályokban a bemelegítőkört követően két 30 perces plusz kétkörös motoszámot rendeznek, és az összesített eredmény alapján dől el, ki lesz a verseny győztese. A világbajnoki versenyekkel ellentétben itt minden egy napon zajlik.

SuperMotocross rájátszás

 

A Supercross 17 fordulója és a Pro Motocross 11 fordulója után a SuperMotocross világbajnokság két rájátszást, majd egy SuperMotocross világbajnoki döntőt tart. A Supercross és a profi motokrossz pontok alapján az első 20 versenyző automatikusan kvalifikálja magát a SuperMotocross világbajnokság minden egyes fordulójára, amelynek hatalmas, 10 millió dolláros nyereményalapja van a szezon során. A döntőben 5,5 millió dollárt osztanak szét, a 450 köbcentisek bajnoka garantáltan 1 millió dollárt kap. 

 A rájátszás előtt mindkét osztályban visszaállítják a pontokat. A rájátszásba a legjobb 20 versenyző kerül be egy versenyen szerzett Supercross-pontok alapján - 26 pont az alapszakasz pontversenyében vezető versenyzőnek, 23 a másodiknak, 21 a harmadiknak, 19 a negyediknek, majd a 20. helyezettnek egyetlen pont jár, így az alapszakaszban nyújtott teljesítmény dönt a rájátszás szempontjából.
 
A Playoff1 az eredeti pontstruktúrát alkalmazza az első 22 helyezett számára, míg a Playoff2 dupla pontokat ad, a döntő pedig háromszoros pontokat.
 
Az első 20 versenyző automatikusan bejut a SuperMotocross versenyekre, míg a 21. és 30. helyezés közötti versenyzők minden fordulóban egy utolsó esélyes kvalifikációs versenyen küzdenek meg az utolsó két helyért. Ez a formátum 2023-ban újdonság, és a versenyrajongók már alig várják, hogy lássák, milyen lesz a verseny!

 

De la viziune la realitate

A várakozásnak vége! Tartson velünk, amikor bemutatjuk a Triumph vadonatúj motocross motorkerékpárját a háromrészes videósorozatunkban, a Vision to Reality-ben. 

Vision To Reality Logo