A FIM Moto2™ világbajnokság kizárólagos motorszállítójaként a Triumph Motorcycles minden csapatnak versenyre hangolt 765 köbcentiméteres triplákat biztosít, amelyek mindegyike az osztályelső Street Triple RS erőforráson alapul. A fejlesztéseknek köszönhetően a motor szabadabban lélegezhet, és nagyobb fordulatszámon pöröghet, a csúcsteljesítmény pedig több, mint 140 lóerő (ez több mint 17%-os növekedés a szériamotorhoz képest).
Felismerve a Moto2 szoros versenyét és a tehetségek mélységét, a Triumph és a Dorna a világbajnokság mellett a Triumph Triple Trophy-t is megrendezi.
A hétvégék során nyújtott kiemelkedő teljesítményt elismerő pontokat a legnagyobb végsebességet, a pole pozíciót és a verseny leggyorsabb körét teljesítő versenyzők kapják.
The 2024 season marks the sixth season of Triumph powering Moto2™ as the Exclusive Engine Supplier.
During the last five years, the Triumph 765cc triple powerplant has redefined the category, with constant development seeing new lap records being broken all the time as we move the Triumph powered Moto2 machines even closer to MotoGP bikes. This makes Moto2 a more relevant feeder series than ever and helps to supercharge the next generation of MotoGP superstars.
2024 sees a shake up in the Triumph Triple Trophy as, for the first time, the winner will be chosen by the fans.
After each race, a panel representing Triumph and MotoGP will select a shortlist of three standout riders from the race weekend. Fans will then be able to vote for their favourite on the MotoGP Instagram channel.
The winner at the end of the season will receive a custom-liveried Triumph Street Triple RS,
A 2023-as Moto2 szezonban a Triumph ötödik szezonját kezdi meg a Moto2 kizárólagos motorszállítóként. Ez idő alatt a Triumph 765 köbcentiméteres hármas erőforrása újradefiniálta a kategóriát, körrekordot körrekordra halmozott, és segített elindítani a MotoGP szupersztárjainak következő generációját.
A Triumph számos fejlesztést hajtott végre a 765 köbcentiméteres tripla motoron, így 2023-ban a motorok nagyobb teljesítményt nyújtanak a teljes fordulatszám-tartományban, egészen a magasabb, 14 400 fordulat/perc határértékig (400 fordulat/perccel megemelve), hogy jobb teljesítményt és gyorsulást biztosítsanak.
A nagyobb teljesítmény és fordulatszám erősebb motoralkatrészeket igényelt, ezért a dugattyúk magasabb minőségű anyagból készültek, a rudak, a forgattyúszelepek és a rugók pedig mind újak. A nagyobb átfolyású szívónyílások és az átdolgozott vezérműtengely-profilok nagyobb keverékáramlást tesznek lehetővé az égéstérbe, a hengernyomás és a kompresszió pedig megnőtt.
Mindez többet ad a versenyzőknek a vonalvezetés és a versenymotorozás terén, ami több előzési lehetőséget és még jobb versenyzést eredményez.